Verkkokurssi

Tieturva 2 -kurssi

+ (ALV 25.5%)

Verkkokoulutus: Voit suorittaa koulutuksen omassa tahdissasi verkossa.

Tieturva 2 -pätevyyttä edellytetään liikennealueilla, kuten tiellä tai kadulla vastuuasemassa työskenteleviltä ja liikenne- ja työturvallisuudesta vastuussa olevilta henkilöiltä.

Kurssi on saatavilla maksutta Väyläviraston tarjoamana verkkokurssina. Kurssiportaaliin pääset tästä linkistä.

Edellytyksenä Tieturva 2 -kurssille pääsemiselle on voimassa oleva Tieturva 1 tai Tieturva 2 -pätevyys. Myös Tieturva 1 -pätevyyden voi suorittaa maksutta samassa portaalissa.

Tieturva 2 -kurssi

Tieturva 2 -kurssi on tarkoitettu liikennealueilla, kuten tiellä tai kadulla vastuuasemassa työskenteleville ja liikenne- ja työturvallisuudesta vastuussa oleville henkilöille.

Kurssi on saatavilla Väyläviraston tarjoamana maksuttomana verkkokurssina. Kurssiportaaliin pääset tästä linkistä.

Tieturva 2 -pätevyys on voimassa viisi vuotta verkkokoulutuksen suorituskuukaudesta. Todistuksen koulutuksen suorittamisesta voi tulostaa itselleen tai tallentaa esimerkiksi tietokoneelle heti suorituksen jälkeen.

Väylävirasto vaatii Tieturva 2 -pätevyyttä:

• Päätoteuttajan työ- ja liikenneturvallisuudesta vastaavalta henkilöltä tiellä tehtävässä työssä
  • Työnjohto-, valvonta- ja liikenteen järjestelyjen suunnittelutehtävässä tienpitoon liittyvässä työssä työskentelevältä
  • ELY-keskusten aluevastaavilta.
  • Urakka-asiakirjojen valmistelijoilta ja hankintakonsulteilta.
  • Tarkastus- ja valvontahenkilöltä ja rakennuttajakonsultilta, joka toimii tilaajan edustajana

Tieturva 2 -kurssi tarjoaa valmiudet turvallisuusasioiden huomioimiseen työn suunnittelussa ja toteuttamisessa, vaarojen tunnistamiseen ja niihin varautumiseen, lakisääteisten suunnitelmien ja tarkastusten tuntemiseen, vastuiden ymmärtämiseen sekä työntekijöiden turvallisuuden varmistamiseen eli perehdytys- ja opastusvalvoitteiden tuntemiseen ja yhdenmukaiseen käyttäytymiseen tiellä tehtävässä työssä.

Kirjoita ensimmäinen arvio tuotteelle “Tieturva 2 -kurssi”

Väylävirasto siirsi Tieturva 2 -kurssin verkkokoulutukseksi 1.1. 2022 alkaen. Tämän jälkeen koulutus on ollut saatavilla vain verkkokoulutuksena.

Tieturva 2 -pätevyys osoitetaan nykyisin todistuksella eikä kadonneen tilalle voi tilata enää uutta korttia.