Sopimus- ja käyttöehdot

Päivitetty 28.6.2024

Palvelun tuottaja: Koulutustukku (Nordic Competence Group Oy, y-tunnus: 2251720-3)

Yleiset ehdot

Koulutustukku on Palvelun tuottajan verkkokauppa ja oppimisympäristö. Näitä ehtoja sovelletaan Palveluntuottajan ja sen asiakkaiden välisessä asiakassuhteessa. Tilauksiin sovelletaan tilaushetkellä voimassa olevia käyttö- ja sopimusehtoja, jotka ovat luettavissa tilausta tehdessä ja Koulutustukku.fi kotisivuilta. Palvelun tuottajalla on oikeus muuttaa ja päivittää näitä sopimus- ja käyttöehtoja ilman ennakkoilmoitusta.

Jättäessään tilauksen, ilmoittautumisen ja/tai tarjouspyynnön asiakas hyväksyy kiistattomasti nämä Palvelun tuottajan käyttö- ja sopimusehdot. Mahdollisia asiakkaan käyttämiä hankintasopimusehtoja ei noudateta niiden ollessa ristiriidassa näiden käyttö- ja sopimusehtojen kanssa, jollei siitä erikseen kirjallisesti sovita.

Palvelun toimittaminen ja käyttöoikeus

Käyttöoikeus palveluun alkaa, kun asiakas on suorittanut koulutuksen oston ja koulutus on aktivoitunut suoritettavaksi automaattisesti tai Koulutustukun toimittaman käyttäjätunnuksen tai suorituslinkin saavuttua.

Käyttöoikeus on henkilökohtainen ja sen luovuttaminen toiselle henkilölle on kielletty. Verkkokoulutuksen suorittaja vakuuttaa, että koulutukseen on syötetty hänen omat henkilötietonsa virheettöminä ja että hän suorittaa koulutuksen sekä mahdolliset siihen liittyvät tehtävät ja kokeet kokonaisuudessaan itsenäisesti annettujen ohjeiden mukaisesti. Mikäli koulutuksen suorittaminen edellyttää vahvaa tunnistamista, tulee tunnistettavan henkilön olla kyseisen verkkokoulutuksen suorittaja. Verkkokoulutuksen suorittaminen toisen henkilön puolesta tai yhdessä toisen henkilön kanssa on ehdottomasti kiellettyä.
Koulutuksesta myönnettävä todistus tai kortti postitetaan, kun koulutus on hyväksytysti suoritettu ja maksu koulutuksesta on suoritettu.

Käyttöoikeuteen sisältyy oikeus käyttää koulutusmateriaalia kyseisen koulutuksen suorittamiseksi. Kaikenlainen koulutusmateriaalin muu käyttäminen, kopioiminen, tulostaminen, ruutukaappausten ottaminen, valokuvaaminen, tallentaminen, muuttaminen, kääntäminen muille kielille ja toimittaminen kolmansille osapuolille on kielletty. Kolmansille osapuolille toimittamiseksi katsotaan myös käyttäjätunnuksen tai suorituslinkin toimittaminen tai muu aineiston esittäminen.

Käyttäjä sitoutuu käyttämään palvelua lain, hyvän tavan ja tämän sopimuksen ehtojen mukaisesti. Käyttäjä on vastuussa palvelun ehtojenmukaisesta käytöstä henkilökohtaisesti.

Asiakkaan peruutusoikeus

Verkkokoulutuspalvelutuotteilla (digitaalisella sisällöllä) ei ole kuluttajansuojalain mukaisesti peruutusoikeutta, jos digitaalisen sisällön toimittaminen sähköisesti on aloitettu (käyttäjätunnus tai suorituslinkki on lähetetty asiakkaalle). Tämä koskee myös yhdistelmäkoulutuksia, joiden yhtenä osana on verkkokoulutus.

Lähi- ja webinaarikoulutuksissa koulutusilmoittautuminen on sitova. Ilmoittautumisen voi siirtää toiseen koulutustilaisuuteen vähintään viikkoa ennen koulutuksen alkua tai toiselle henkilölle ilman eri veloitusta vähintään 2 arkipäivää ennen koulutuksen alkamista. Ilmoittautumisen voi perua kustannuksitta viimeistään viikkoa ennen koulutuksen alkamista. Alle viikkoa ennen koulutuksen alkamista tehdyissä perumisista veloitetaan 50 % varatun koulutuksen hinnasta. Jos peruutusta ei tehdä ennen koulutuksen alkua, veloitetaan 100 % varatun koulutuksen hinnasta. Tehdyn tilauksen peruutus tulee tehdä kirjallisesti sähköpostilla. Mikäli palautettavaa maksua syntyy, tehdään maksun palautus asiakkaalle tilauksessa käytetyllä maksutavalla.

Koulutukseen ilmoittautunut tai ilmoitettu henkilö sitoutuu saapumaan koulutustilaisuuteen ajoissa. Koulutuksia säätelevät tahot ovat määritelleet koulutuksille sääntöjä, joiden mukaan koulutuksesta myöhästyneille henkilöille ei voida myöntää koulutuksesta todistukseksi annettavaa korttia tai pätevyyttä. Mikäli osallistuja myöhästyy koulutuksesta, ei kouluttajalla ole velvollisuutta hyväksyä myöhästynyttä osallistujaa koulutukseen. Tällöin osallistuja ei voi enää osallistua opetukseen, mutta hänen on maksettava koulutuksesta täysi hinta. Opetuksesta poistaminen koskee myös teknisistä ongelmista johtuvia myöhästymisiä webinaareista.

Palvelun tuottajan peruutusoikeus

Palvelun tuottajalla on oikeus siirtää tai perua pidettäväksi ilmoitettu webinaari tai lähikoulutustilaisuus ilman korvausvelvollisuutta tilanteissa, joissa osallistujamäärä koulutuksessa on liian vähäinen tai kouluttaja sairastuu. Koulutustukku ei korvaa koulutushinnan lisäksi koulutuksen peruuntumisesta aiheutunutta muuta haittaa tilaajalle tai osallistujalle. Koulutuksen siirtyessä tai peruuntuessa Palvelun tuottaja tiedottaa asiasta osallistujille tai heidän yhteyshenkilöilleen. Koulutuksen peruuntuessa maksun palautus asiakkaalle tehdään tilauksessa käytetyllä maksutavalla.

Palvelun tuottaja pidättää itsellään oikeuden olla toimittamatta palvelua asiakkaalle, jonka se epäilee käyttävän palvelua väärin tai näiden ehtojen vastaiseen tarkoitukseen.

Henkilötiedot ja yhteystiedot

Palvelun tuottaja ylläpitää tietosuojalain 5.12.2018/1050 mahdollistamaa henkilörekisteriä kurssille ilmoittautuneista henkilöistä yhteystietoineen sekä kurssisuorituksineen. Tietojen käsittelystä on kerrottu tarkemmin tietosuojaselosteessa.

Palvelun tuottaja ei ota vastuuta tilaus- tai ilmoittautumislomakkeella annetuista virheellisistä tiedoista tai asiakkaan virheestä johtuvasta tietojen vääriin käsiin joutumisesta.

Kurssille ilmoittautunut vakuuttaa, että ilmoitetut henkilötiedot ovat kurssin suorittajan omat tiedot ja että hän suorittaa koulutuksen itsenäisesti. Kurssin suorittaminen toisen henkilön puolesta on kielletty ja vastoin näitä sopimusehtoja.

Kuljettajan ammattipätevyysmerkintä

Osasta koulutuksia voi saada kuljettajan ammattipätevyysmerkinnän, joka ilmoitetaan Traficomille. Suoritusmerkintä voidaan tilata koulutuksen tilauksen yhteydessä tai viimeistään kaksi viikkoa ennen koulutuksen alkua.

Merkinnästä aiheutuva viranomaiskulu ja palvelumaksu laskutetaan tilaajalta, eikä merkinnästä toimiteta erillistä tilausvahvistusta. Merkinnän tilaus on sitova eikä sitä voida perua. Merkintää ei voi tilata koulutuksen alettua.

Alennuskoodi

Mahdollinen alennuskoodi tulee syöttää koulutuksen tilauksen tai ilmoittautumisen yhteydessä sille varattuun kenttään Palvelun tuottajan verkkosivuilla. Alennuskoodi on käytössä vain alkuperäiseen tilaukseen. Alennuskoodi ei ole voimassa, mikäli koulutuksen osallistuja siirretään alkuperäisen tilauksen mukaisesta koulutuksesta toiseen koulutukseen. Alennuskoodin voimassaolo ilmoitetaan sen luovutuksen yhteydessä tilaajalle.

Yritys- tai henkilökohtaista alennuskoodia ei saa luovuttaa luovutusehtojen tai palvelusopimuksen vastaiseen käyttöön. Väärinkäytös voi johtaa alennuskoodin menettämiseen.

Todistuksen tai todistuksena myönnettävän kortin toimittaminen

Toimitamme todistuksen tai kortin koulutuksen jälkeen tilauksessa annettuun osoitteeseen. Palvelun toimittaja ei vastaa Postin kadottamista korteista tai väärin annetuista osoitetiedoista, eikä niihin osoitetuista postituksista. Tarvittaessa tilaamme uuden kortin hintaan 15 euroa per tilattu kortti. Hintaan lisätään arvonlisävero 25,5 %.

Seuraavista koulutusaiheista voit tilata kortin myös suoraan verkosta katto-organisaatioiden kautta. Korttien tilaaminen suoraan verkosta nopeuttaa kortin toimittamista merkittävästi.

  • Ensiapukortit: Punainen Risti Ensiapu Oy
  • Työturvallisuuskortit: Työturvallisuuskeskus TTK
  • Tulityökortit: Suomen pelastusalan keskusjärjestö SPEK

Hinnasto ja maksaminen

Koulutusten hinnat on esitetty koulutuksen esittelyn yhteydessä. Hinnat eivät sisällä arvonlisäveroa. Palvelun tuottaja pitää itsellään oikeuden muuttaa hintoja siitä etukäteen ilmoittamatta.

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Tästä syystä Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun Palvelun tuottajalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa.

Paytrail Oyj, y-tunnus (2122839-7), Innova 2, Lutakonaukio 7, 40100 Jyväskylä
https://www.paytrail.com/kuluttaja/maksupalveluehdot

Ajankohtaiset tiedot maksutavoista löytyvät Koulutustukku.fi sivuilta. Yritysasiakkailla on mahdollisuus hakea laskutusasiakkuutta ottamalla yhteyttä Koulutustukun asiakaspalveluun.

Mikäli koulutusta ei ole maksettu suoraan ilmoittautumisen yhteydessä, lähetetään lasku koulutuksen jälkeen. Maksuehto on normaalisti 14 päivää. Laskua maksaessa tulee aina käyttää laskun mukaista viitettä.

Yritysasiakkaiden kohdalla palvelu laskutetaan ensisijaisesti verkkolaskuna, kun yritykselle on olemassa sähköinen laskutusosoite. Palvelun tuottajalla on oikeus veloittaa maksutavan mukaan määräytyvä laskutuslisä. Veloitukseton maksuvaihtoehto on verkkomaksu (verkkopankit, luottokortit, luottolaskut). Laskutuslisä on 11,00 euroa, kun maksutapana on paperilasku tai sähköpostitse lähetettävä lasku ja 8,00 euroa, kun maksutapana on sähköinen laskutus (verkkolasku). Hintoihin lisätään arvonlisävero 25,5 %.

Reklamaatiot

Asiakas on velvollinen esittämään ostotodistuksen, kuitin tai muun todistuksen palautuksen yhteydessä tai reklamoidessaan toimitetun palvelun virheestä.
Reklamaatiot käsitellään ainoastaan kirjallisesti. Vapaamuotoisen reklamaation voi toimittaa sähköpostilla tai postitse Koulutuspaikan asiakaspalveluun.

Väärinkäytökset ja ilkivalta

Tähän sähköiseen palveluun kohdistuvat väärinkäytökset ja ilkivalta ml. turhat tilaukset, tietoliikenteen häirintä ja tietomurtojen yritykset ilmoitetaan viranomaisille.

Palveluntuottajan oikeudet, velvollisuudet ja niiden rajoitukset

Koulutuspaikan verkkopalvelu tarjotaan sellaisena kuin se on. Palvelun tuottaja pidättää itsellään oikeuden muuttaa palvelua, sen saatavuutta ja laitteistovaatimuksia.

Palvelun tuottaja ei vastaa käyttäjälle tai kolmannelle osapuolelle palvelun mahdollisesti sisältämistä virheistä tai puutteellisuuksista, eikä tietojen käytöstä tai tulkinnasta aiheutuvista välittömistä tai välillisistä vahingoista.

Palvelun tuottaja ei vastaa mistään vahingosta, joka voi johtua palvelun puutteellisesta toiminnasta. Palvelun tuottaja ei vastaa palvelussa mahdollisesti esiintyvien teknisten vikojen, toimintahäiriöiden tai -katkosten tai vastaavien aiheuttamista välittömistä tai välillisistä vahingoista. Mahdolliset häiriöt palveluissa korjataan mahdollisimman pian.

Palvelun tuottaja ei ole velvollinen täyttämään sopimusta, jos se kohtaa ylivoimaisen esteen, jota se ei voi kohtuudella ratkaista. Palvelun tuottaja ei ole velvollinen korvaamaan asiakkaalle ylivoimaisen esteen kohdalla asiakkaalle aiheutuvaa vahinkoa tai kustannuksia ja on oikeutettu purkamaan sopimuksen

Palvelun tuottajan korvausvastuu rajoittuu aina näiden sopimusehtojen sisältöön. Tuotevirhevastuu rajoittuu mahdolliseen kauppahinnan palauttamiseen käyttöhyödyllä vähennettynä.

Erimielisyyksien ratkaiseminen

Mikäli käyttäjän todetaan toimineen vastoin palvelun ehtoja, esimerkiksi käyttäneen koulutusaineistoa vastoin näitä käyttö- ja sopimusehtoja, luovuttaneen tunnuksen tai muun käyttöoikeuden tai aineistoja kolmansille osapuolille, voi palvelun tuottaja veloittaa käyttäjältä täysimääräisenä väärinkäytöksen seurauksena kärsineensä vahingon välittömät ja välilliset kustannukset. Tähän sopimukseen sovelletaan Suomen lakia.

Erimielisyydet pyritään ratkaisemaan ensisijaisesti osapuolten keskinäisin neuvotteluin.

Kuluttaja-asiakkaalla on oikeus saattaa tästä sopimuksesta syntyvät erimielisyydet kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi). Asiamieskuluja ei korvata, koska Kuluttajaneuvonta ja kuluttajariitalautakunta tarjoaa veloituksetta apua erimielisyyksien ratkaisemiseen.

Mikäli neuvotteluissa ei päästä osapuolia tyydyttävään ratkaisuun kohtuullisessa ajassa neuvotteluiden alkamisesta, on osapuolella oikeus saattaa erimielisyys välimiesmenettelyssä ratkaistavaksi. Välimiesmenettelyyn sovelletaan Keskuskauppakamarin nopeutettua välimiesmenettelyä koskevia sääntöjä. Välimiesmenettely kokoontuu Helsingissä ja koostuu yhdestä (1) välimiehestä. Välimiehen nimeää tällöin keskuskauppakamarin välityslautakunta. Välimiesmenettelyn päätös on lopullinen ja molempia osapuolia sitova.

Ellei asiakkaalla ole asuinpaikkaa Suomessa, riitaisuudet käsitellään Palvelun tuottajan kotipaikan käräjäoikeudessa.