Online kurs

FRK Livräddande Första Hjälpen 8 t® online kurs

Alkuperäinen hinta oli: €109.00.Nykyinen hinta on: €76.00. + (ALV 25.5%)

Verkkokoulutus: Voit suorittaa koulutuksen omassa tahdissasi verkossa.

Genomför FRK Livräddande Första Hjälpen 8 t® kurs bekvämt online. Kursen innehåller ett omfattande utbud av olika praktiska övningar.

Den FRK Livräddande Första Hjälpen 8 t® kurs är lämplig för att lära sig de viktigaste livräddande första hjälpen kunskaperna och färdigheterna samt för att säkerställa första hjälpen kompetens i miljöer med låg olycksrisk. Kursen är väl lämpad för personer som inte har någon tidigare första hjälpen utbildning. Dessutom fungerar utbildningen utmärkt som en repetitionskurs för mer erfarna första hjälpen kunniga, eftersom kursen kan förlänga giltighetstiden för ett FRK Första Hjälpen FHJ 1® eller FRK Första Hjälpen FHJ 2® certifikat med tre år.

FRK Livräddande Första Hjälpen 8 t® är en certifierad utbildning. Efter genomförandet får man ett FRK Första Hjälpen certifikat som är giltigt i 3 år.

Kursens längd: 8 x 45 min

PALJOUSALENNUS - Ostamalla samaa verkkokoulutusta useamman kappaleen; ostamasi kappalemäärä on alennusprosenttisi 10% asti. Alennus annetaan automaattisesti kassalla.

KÄTEVÄÄ - Voit ostaa koulutuslisenssejä varastoon ja jakaa niitä myöhemmin kätevästi suoraan niitä tarvitseville.

FRK Livräddande Första Hjälpen 8 t® – bekvämt online

Livräddande Första Hjälpen kurs är tillräcklig utbildning för arbetsmiljöer där olycksrisken är låg. Sådana arbetsmiljöer inkluderar bland annat kontor, myndigheter och butiker. I vissa yrken finns det också ytterligare krav på innehållet i Livräddande Första Hjälpen utbildningen – ett typiskt exempel på detta är elektriker och andra som arbetar med elektricitet. SPR:s Livräddande Första Hjälpen 8 t® kurs inkluderar också ämnen inom första hjälpen för elbranschen enligt elarbetssäkerhetsstandarden SFS6002.

Målet med FRK Livräddande Första Hjälpen 8 t® kurs är att öka modet att hjälpa i livshotande situationer. Under första hjälpen utbildningen lär du dig omfattande färdigheter och får mod att agera i plötsliga livshotande och första hjälpen krävande situationer samt lär dig att känna igen de vanligaste sjukdomsattackerna.

FRK Livräddande Första Hjälpen 8 t® kurs är lämplig för att lära sig de viktigaste livräddande första hjälpen kunskaperna och färdigheterna och för att säkerställa första hjälpen kompetens i miljöer med låg olycksrisk. Kursen är väl lämpad för personer som inte har någon tidigare första hjälpen-utbildning. Dessutom fungerar utbildningen utmärkt som en repetitionskurs för mer erfarna första hjälpen kunniga, eftersom kursen kan förlänga giltighetstiden för ett FRK Första Hjälpen FHJ 1® eller FRK Första Hjälpen FHJ 2® certifikat med tre år.

FRK Livräddande Första Hjälpen 8 t® kurs är en certifierad utbildning. Efter genomförandet får man ett FRK Första Hjälpen certifikat som är giltigt i 3 år.

FRK Livräddande Första Hjälpen 8 t® passar särskilt för dig när du vill

• lära dig mångsidigt och flexibelt första hjälpen genom teori och praktiska övningar, och du behöver inte nödvändigtvis ha någon tidigare första hjälpen utbildning
  • säkerställa första hjälpen kompetens i en miljö med låg olycksrisk, såsom på kontor, i butiker, restauranger eller när du arbetar på distans samt när du deltar i olika hobbygrupper
  • uppdatera giltigheten för FRK Första Hjälpen FHJ 1® eller FRK Första Hjälpen FHJ 2® med tre år eller repetera redan inlärda kunskaper och färdigheter.

FRK Livräddande Första Hjälpen 8 t® innehåller ett brett utbud av olika första hjälpen-ämnen och inspirerar till att lära sig livets viktigaste färdigheter genom mångsidiga övningar.

Även den självstudiebaserade onlineutbildningen innehåller ett omfattande utbud av olika praktiska övningar.

Kurs innehåll

• Åtgärder i en nödsituation
  • Igenkänning och första hjälpen av medvetslös person
  • Hjärt-lungräddning och användning av rådgivande defibrillator
  • Första hjälpen åt person som håller på att kvävas
  • Stoppande av riklig blödning i extremitet
  • Chock
  • Sjukdomsanfall
  • Första hjälpen vid sår och brännskador samt elstöt
  • Förebyggande av olyckor
  • Hälsofrämjandet
  • Psykisk första hjälpen
  • Beredskap och förberedelse

Denna kurs innehåller första hjälpen-ämnen för elbranschen enligt elarbetssäkerhetsstandarden SFS 6002.

Om du arbetar eller verkar i en låg riskmiljö, kan en lämplig utbildning för dig också vara FRK Livräddande Första Hjälpen 4 t® online kurs.

Kirjoita ensimmäinen arvio tuotteelle “FRK Livräddande Första Hjälpen 8 t® online kurs”

Studier på onlinekursen sker självständigt i egen takt. Utbildningen kan avbrytas och återupptas senare där du slutade. Ämnesinnehållet behandlas mer omfattande än i närutbildningar. Onlinekursen innehåller ett omfattande utbud av olika praktiska övningar där du lär dig att agera i olika första hjälpen-situationer med de medel som finns tillgängliga. Kursens genomförande och praktiska övningar utförs självständigt enligt instruktionerna. Onlinekursen genomförs på vår kursplattform, och du kan börja utbildningen omedelbart efter beställningen med dina personliga inloggningsuppgifter. Kursens innehåll består av videor och andra interaktiva delar, teoridelar, övningar samt mellantester som hjälper dig att bedöma din egen inlärning under kursens gång. Onlinekursen avslutas med ett slutprov, vars godkännande är en förutsättning för att kursen ska anses vara genomförd.

FRK Första Hjälpen kortet är giltigt för 3 år.

Som självstudiebaserad onlinekurs kan du erhålla FRK Livräddande Första Hjälpen 4 t® eller FRK Livräddande Första Hjälpen 8 t® kompetens. Grundläggande första hjälpen utbildning är särskilt lämplig för arbetsplatser och andra gemenskaper med lägre risk.